گزینه طلا

گزینه طلا
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گه ل و آدرس gel.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

 
خواص گیاهان و مواد
 

بوئیدن این گیاه اضطراب را کم میکند
 

 
محققان دریافته اند بوییدن گیاه رزماری نقش مهمی در کم کردن اضطراب دارد و با ترشح هورمون ها و تحریک گیرنده های بویایی باعث می شود امواج مغزی به گونه ای فعال شوند که فرد احساس شادابی و آرامش کند.
اسطوخودوس گیاه دیگری است که علاوه بر داشتن این خاصیت، باعث می شود فرد خواب عمیق تر و راحت تری را تجربه کند. با خریدن عصاره و یا روغن این گیاهان در مواقعی که احساس اضطراب و نگرانی دارید، برای چند لحظه چشمان خود را بسته و این گیاه را بو کنید.
 
 

فواید خردل سیاه
 

 
كشت و كار خردل سیاه باعث شده است تا در سرتاسر دنیا پراكنده شود و در حال حاضر بصورت وحشی و زراعی دیده می شود. این گیاه در كنار جاده ها، حاشیه رودخانه ها و در زمینهای پست و مرتفع در زمینهای غرقابی یافت می شود. تركیبات موثره در بذر می باشند. گیاهان به محض اینكه رنگ میوه ها زرد متمایل به قهوه ای بشود برداشت می شوند. سپس بصورت دستجاتی میشوند، كناری می گذارند تا برسد، سپس كوبیده شده و تمیز می شوند.
دارو بدون بو است، طعم روغن می دهد و باعث سوزش زبان می گردد. در حضور رطوبت بذور اسانس فراری تولید می كنند كه باعث سوزش چشم ها می شود و باعث تحریك اشك می گردد. بذور حاوی گلیكوزیدهای خردل است كه در اثر هیدرولیز، اسانس فرار خردل حدود ۳۰ دصرد اسانس، پروتئین و دیگر تركیبات تولید می كند.
اسانس فرار پوست و غشاهای مخاطی را می سوزاند. البته به مقدار كم ترشح شیره معده را افزایش و اشتها را تحریك می كند. از نقطه نظر دارویی در گچ و ضماد برای درمان روماتیسم، التهاب حاد مجاری تنفسی و بهبود خون رسانی استفاده می شود. البته مصرف زیاد آن مانند گچ باعث سوزش و ایجاد تاول روی پوست می شود. در گذشته از بذر برای استخراج اسانس استفاده می كردند كه در حال حاضر این اسانس سنتر می شود.
 بذور خردل سفید (sinapis alba) بیشتر استفاده می شوند و در صنایع غذایی نیز كاربرد دارد. دارو از گیاهان زراعی بدست می آید. خردل سیاه عمدتاَ در هلند و كشورهای منطقه مدیترانه و آمریكای شمالی كشت می شود.
 

کمی از خواص مرزه بدانید

 
گیاه مرزه هضم کننده غذا بوده و برای رفع نفخ معده مفید است. مرزه از خانواده نعناع و دارای طبیعت گرم و خشک است همچنین از مرزه اسانس تهیه می شود که برای رفع نرمی استخوان مفید است.
مرزه، گیاهی مدر و ضدعفونی کننده است همچنین به تقویت قوای جنسی و رفع اسهال حاد کمک می کند، مرزه هضم کننده غذا و برطرف کننده دردهای عضلانی و روماتیسمی است.
بخور اسانس گیاه مرزه برای رفع ناراحتی ها و دردهای عضلانی مفید است و می توان گیاه مرزه را خام یا در تهیه غذاها مصرف کرد.
مرزه دارای طبیعتی گرم و خشک، ضدبلغم و سوداست و خواص آن شبیه به پونه کوهی و آویشن بوده همچنین بذر مرزه از برگ آن قوی تر است.
گیاه مرزه ضداسهال، ضددرد، ضدنفخ، تصفیه کننده خون، خلط آور و ضدسرفه است و از خواص گوارشی مرزه می توان به رفع سوءهاضمه، رفع ترش کردن معده، رفع دل پیچه، تقویت روده و کبد و ضد نفخ معده اشاره کرد همچنین خواص دهانی آن، تقویت و استحکام لثه و رفع درد دندان است.
 

با منابع غنی از کلسیم آشنا شوید

کلسیم برای حفظ سلامت استخوانها ضروری است و اولین موردی که برای تأمین این ماده به ذهن ما می رسد لبنیات است. اما باید بدانیم که کلسیم مورد نیاز بدن ما تنها از محصولات لبنی تامین نمی شود.
در این مطلب ما به شما مواردی را معرفی می کنیم که با اضافه کردنشان به سبد خرید می توانید منابع غنی از کلسیم را از آن خود کنید:
 
سبزیجات (برگهای خوراکی)
سبزیجاتی با برگهای سبز تیره همانند اسفناج، حاوی کلسیم و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی هستند. این سبزیجات مفید از بهترین گزینه های یک تغذیه سالم به شمار می روند. سالاد اسفناج و یا خوردن یک وعده اضافی از سبزیجات در وقت نهار می تواند کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین کند.
 
مواد غذایی غنی شده
غذاهای آماده معمولاً شهرت بدی دارند اما اغلب آنها با ویتامین ها و مواد معدنی همانند کلسیم غنی شده اند. غلاتی که در صبحانه هستند، بهترین گزینه از این دست و بهترین راه برای جذب کلسیم می باشند.
 
پرتقال
این همه مرکبات خوشمزه، هرکدام حاوی کلسیم می باشند. یک برش پرتقال تازه نه تنها سیستم ایمنی بدن شما را بالا می برد بلکه باعث می شود فرم استخوان بندی بدن را در فرم ایده آل خود حفظ کنید.
 
بادام
بادام حاوی کلسیم و ویتامین E است که هر دوی آنها سلامت مو و ناخنهای شما را تضمین می کنند. یک مشت، بادام کلسیم مورد نیاز روزانه بدنتان را تامین خواهد کرد.
 
لوبیا چیتی
لوبیا سرشار از پروتئین، فیبر و کلسیم است و یک ماده غذایی عالی و مقرون به صرفه است که به راحتی میتوانید به دستور غذایی خود اضافه کنید.
 
 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سر گرمیپند واندرزدانستنی هاتصاویرخبر
[ چهار شنبه 10 اسفند 1390 ] [ 16:34 ] [ آزاد ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید به خیر بین بو ویبلاگی من WELCOM TO BLOG GEL
امکانات وب